Skapa ärende
Som konsument har du rätt till 14 dagars allmän ångerrätt enligt distans- och hemförsäljningslagen om inte annat avtalats, som näringsidkare har du ingen ångerrätt om inte annat är skriftligen överenskommet vid köptillfället. Vi hanterar ånger enligt konsumentverkets riktlinjer, klicka här för mer information.
Brutna eller skadade förpackningar och varor kan medfölja prisavdrag på din retur. Vi rekommenderar att du dokumenterar din retur med bilder vid överlämnande till fraktfirman för att undvika tvister.
Så här ångrar du ditt köp
1. Fyll i informationen nedan för att anmäla att du vill ångra ditt köp
2. Du kommer att få ett bekräftelsemail på din ansökan. Inom 1-2 arbetsdagar återkopplar vi med mer information samt så skickar vi ut en retursedel via mail som du ska använda för att skicka tillbaka din produkt till oss. Använd retursedel debiteras med 495 kr.
Så här reklamerar du ditt köp
1. Fyll i informationen nedan för att anmäla att du vill reklamera ditt köp. Notera att varor som skadats under transport behöver ha noteras vid mot kvittering av ditt gods till företaget som har levererat din beställning. Det underlättar även med bildunderlag för att påskynda handläggningsprocessen med transportbolagets försäkring.
2. Du kommer att få ett bekräftelsemail på din ansökan. Normalt sett får du vidare besked inom 1-2 arbetsdagar med mer information.
Viktig info: Vi strävar alltid efter att återkomma med besked så snart som möjligt och för bådas trygghet & snabbast hantering ska all kontakt kring din reklamation ske i mailtråden märkt med ditt ärendenummer.
Notera även att beslut kring reklamationer av produkter & tjänster kan påverkas av svarstider från tredjeparter såsom underleverantörer, transportbolag och försäkringsbolag.
Vid meningskiljaktigheter kan yttrande från auktoriserad besiktningsman krävas. Vid reklamation avseende våtrum ska du kontakta en auktoriserade besiktningsman från GVK och vid plattsättning ska du kontakta en auktoriserad besktningsman från Golvbranschen.